Techniek & Cultuur

Techniekfabriek

De TechniekFabriek biedt techniek- en computerworkshops aan voor kinderen van acht tot twaalf jaar in Houten. Elk jaar gaan we minstens vier keer met groep 5 t/m 8 hier naartoe. Leuk, leerzaam én goed voor het zelfvertrouwen. Eigenlijk altijd een feestje waarbij de kinderen aan het eind van de ochtend met fantastiche projecten weer naar huis gaan. Zo zijn er al houten tollen gemaakt, autootjes die zich voortbewegen door middel van een ballon, een radarboot die door het water klieft als je het elastiekje oprolt en een heuse quizplank waarbij het lampje groen wordt als je de vraag en het antwoord op de juiste manier met elkaar verbindt. Voor kinderen die er geen genoeg van kunnen krijgen is het ook mogelijk om buiten school deel te nemen aan computer- en of techniek workshops. Kijk hiervoor op De TechniekFabriek (techniekfabriekhouten.nl)

Cultuur

Op De Boogerd besteden we veel aandacht aan Kunst en Cultuur. Jaarlijks doen we mee met verschillende projecten van Kunst Centraal.  Versterk je creatieve kracht | Kunst Centraal. Kinderen beleven hierbij professionele kunst. Ze ontmoeten kunstenaars en bezoeken voorstellingen. Ook ontdekken zij hun eigen culturele omgeving met kunst- en erfgoedprojecten.

Daarnaast organiseren wij zes keer per jaar Ateliers op De Boogerd. Kinderen van alle klassen werken met elkaar samen aan iets creatiefs. Ouders en het team bereiden de ateliers voor en dit varieert van een workshop koken of figuurzagen tot aan het maken van stop-motion filmpjes en drama.

Kinderen in aanraking laten komen met Kunst en Cultuur zorgt dat ze een bredere kijk op de wereld krijgen. Door het samen kijken naar kunst laten we kinderen nadenken over wat ze zien. Kunst laat kinderen verrassen en verwonderen en draagt bij aan een open en nieuwsgierige houding.