Kanjerschool

De Boogerd is een Kanjerschool

We werken met de methode Kanjertraining voor sociale vaardigheid, waarbij kinderen leren om elkaar te vertrouwen en te helpen. Niemand speelt de baas, niemand lacht uit en niemand doet zielig.

Dat we een Kanjerschool zijn, betekent dat alle leerkrachten opgeleide kanjertrainers zijn. We hebben aandacht voor groepsvorming en hoe je stevig in je schoenen leert staan. Door verhalen en oefeningen krijgen kinderen inzicht in hun eigen gedrag en dat van de ander. Ze leren om te gaan met hun gevoelens, voor zichzelf op te komen, naar elkaar te luisteren en conflicten op een goede manier op te lossen.

Bij de Kanjertraining maken we gebruik van petten in vier kleuren. De petten zijn hulpmiddelen om over gedrag te kunnen praten. Kinderen zijn zelf niet het gedrag van de pet, maar de petten staan voor de keuzes die kinderen maken.

Meer weten? Bekijk de folder voor ouders.